mywishhhh

free glitter text and family website at FamilyLobby.com

Saturday, February 2, 2013

Allah Bersama

Assalamualaikum wbt dan selamat malam blog and readers..
alhamdulillah, syukur kepada Allah yang Maha Esa.. Alhamdulillah masih hidup untuk terus menjadi seorang mukmin dan mukminah yang diredhaiNya..yup, Alhamdulillah, still can share something yang sepatutnya untuk semua. InsyaAllah, semoga mendapat manfaat darinya.

Terkadang kita rasa STRESS kan? Kenapa? saya pon =.='
Mungkin sedikit ujian buat kita.Yes, that is ujian.Allah syang hambaNya dan semua hambaNya.Sedar lah. Lihat diri anda sekarang! Macam mana? STRESS sebbab apa? result rendah? putus cinta? tak dapat apa yang diimpi? so what? orang lain??

Kenapa mesti macam tu.maksud saya kenapa mesti macam tak puas hati dengan sesuatu dan lepas tu STRESS. yake? hee.. masalah HATI la tu..kan kan kan. Allah. Sebut Allah..tenang kan? Tapi, Terkadang kita alpa..Astaghfirullah..saya lettew.. ='( Mari kita banyakkan berzikir, berselawat, beribadah untuk dekatkan diri pada Allah. Sepatutnya hambaNya macam tu la..kan? Hamba. Kita hamba kepada Allah.so, jalankan tugas kita.. surah albaqarah:30 (kalau salah betulkan). Allah mahu jadikan manusia itu khalifah. Dah jelas. A reminder untuk diri ini.

ya, bila susah stress bagai, insyaAllah Allah bersama dan memang bersama kita. Berdoa padaNya.Dekatkan diri padaNya. Tapikan, bukan waktu susah je. Ya Allah, waktu senang lah kita patut dekatkan diri pada Allah swt. Ada jugak yang jenis bila stress susah nie dia makin jauh dari Allah apatah lagi waktu senang..tak nak cakap orang lain la, diri ni memang pernah jugak. Ya Allah ampunilah aku. Perlu kita sentiasa IngatNya. Bila kita jaga hubungan dengan Allah, InsyaAllah semua perkara akan berjalan dengan lancar. Dapat ujian pon kita still senyum sebab tahu Allah sayang kita walau apa jua sekalipun.


Make sure Allah selalu dekat di hati kita. Cinta padaNya. Cinta padaNya. Cinta padaNYa. Yes, Cinta padaNya.Allah. Semoga kalian dapat apa yang disampaikan. yang baik datang dari Allah dan yang buruk datang dari saya sendiri. semoga mendapat manfaat dan redha dariNya.insyaAllah. Al MUlk sebelum tidur jom. =)

selamat malam. =)

No comments:

Post a Comment